Veelgestelde vragen

Informatie over mijn nieuwe fiets

  • Welke wielmaat zoek ik?
    • Het kiezen van een wielmaat is uiteraard erg belangrijk. Er moet veilig gefietst worden maar u koop ook geen fiets voor 2 maanden. Een complete omschrijving en een handige matentabel vindt u op deze pagina.
       
  • Kan ik een proefrit komen maken en de fiets testen?
    • Maar natuurlijk! Wanneer de fiets op voorraad is kunt u met ons contact opnemen voor een afspraak. U kunt dan terecht bij onze winkel in Almelo!
       
  • Hoe zit het nu met het fietsplan? Mag ik dat nog gebruiken?
    • Dat is verschillend. Per 1 januari 2015 is de wetgeving verandert. De website van Nationale Fiets Projecten legt het gemakkelijk uit op hun website.


Ons assortiment en voorraden

  • Welke merken kom ik tegen in jullie assortiment?
  • Hebben jullie alles op voorraad?
    • Hoewel wij zoveel mogelijk op voorraad proberen te hebben is het nagenoeg onmogelijk om echt iedere fiets te hebben staan. Dit ligt zowel aan de ruimte als aan de levering door de fabrikant van de fiets. In ons producten overzicht (per categorie) staat een leveringsindicatie. Deze geeft aan of een artikel (fiets) direct leverbaar is of niet.
       
  • Er staat "Niet direct leverbaar, contact opnemen", waarom moet ik contact opnemen?
    • Ons assortiment is zeer groot. Mogelijk hebben wij aanvullende informatie met betrekking tot de levering van uw fiets en kunnen ew mondeling tot een acceptabel akkoord komen. Ook weten wij van ieder model wat de beschikbare en vergelijkbare alternatieven zijn. Wij helpen u graag met het zoeken naar het beste model wat volledig in de smaak valt!
       

Onze winkel

  • Waar bevindt zich de winkel en hoe kom ik daar?
    • We hebben een winkel/showroom in Almelo. Dit is tevens uw servicepunt. Meer informatie over de locatie van de winkel en de route er naar toe vindt u op onze klantenservice pagina. Wilt u weten wanneer de winkel open is? Bekijk dan onze openingstijden.
  • Kan ik de fiets ook gewoon afhalen?
    • ​Maar natuurlijk! Voor alle informatie met betrekking tot bezorgen en afhalen kijkt op de betreffende pagina!
       

Hulp met uw bestelling op haringstweewielers.nl

  • Hoe werkt de website? Waar moet ik kijken?
    • Onze website is to-the-point opgezet. U zoekt een fiets? Beweegt u dan over de menu knop "Fietsen" bovenaan in de menu balk. Hetzelfde geldt voor accessoires en onderdelen. Bent u op zoek naar een totaal overzicht van alle fietsen in ons assortiment? Klikt u dan op de knop "Fietsen" in plaats van er overheen te gaan met uw muis. Ook dit geldt voor de accessoires en de onderdelen. Meer informatie over hoe de site werkt? Kijk dan op onze klantenservice pagina!
       
  • Ik wil graag bestellen, maar hoe kan ik afrekenen?
    • Wij ondersteunen de meest voorkomende webwinkel betaalmethoden en werken continue aan meerdere betalingsoplossingen! Voor alle informatie met betrekking tot betalen kijkt u op de betreffende pagina.
       
  • Ik heb een product besteld, kan ik zien waar die uithangt?​
    • Wij proberen u zo veel mogelijk op de hoogte te houden met betrekking tot uw bestellingen. Door middel van uw e-mail adres en het bestelnummer kunt u de actuele bestelstatus inzien op onze pagina zending volgen.
       
  • Met welk transportbedrijf werken jullie?
    • Fietsen tot en met 20 inch, onderdelen en accessoires bezorgen wij met PostNL. U kunt uw pakket meestal de volgende werkdag al verwachten. Uiteraard afgemonteerd en al, ook de kinderfietsen! Grotere fietsen en bakfietsen worden bezorgd door Besseling vervoer. Besseling is een partij die al jaren ervaring heeft met het bezorgen van pakketten. Ze leveren de fiets afgemonteerd en netjes verzorgd af bij u voor de deur!
       
  • Versturen jullie ook naar het buitenland?
    • ​Wij hebben veel klanten in het buitenland en zijn zeker gewend aan het versturen van producten over de grens. Voor alle mogelijkheden en prijzen kunt u het beste contact met ons opnemen. Wij zoeken altijd naar de beste prijs bij de beste vervoerder.
       

Fietsverzekering afsluiten

  • Met welke verzekeringsmaatschappij werken jullie?
    • ​Harings Tweewielers is vertrouwd tussenpersoon van ENRA verzekeringen. De fietsverzekeringen van ENRA zijn af te sluiten voor drie of vijf jaar voor een éénmalige premie. Voor alle informatie met betrekking tot verzekeren kijkt u op de desbetreffende pagina.
       
  • Ik wil alleen mijn premie berekenen, kan dat?
    • Maar natuurlijk! Via onze verzekeringspagina kunt u uw premie vrijblijvend uitrekenen. Na het uitrekenen krijgt u de mogelijkheid om door te gaan naar het afsluiten van de verzekering, u bent tot niets verplicht!
       
  • Kan ik bij jullie online mijn verzekering afsluiten?
    • Via onze verzekeringspagina kunt u uw premie berekenen. Direct na het uitrekenen van uw premie krijgt u een link om door te gaan naar het verzekeringsformulier. U bent met enkele seconden verzekerd!
       
  • Wanneer gaat mijn verzekering in?
    • Uw fietsverzekering gaat direct in na het afsluiten. U ontvangt binnen één werkdag een bevestiging van ons en binnen 14 dagen schriftelijke bevestiging van ENRA zelf. Mochten uw gegevens niet compleet zijn dan nemen wij binnen 12 uur contact met u op om uw aanvraag door te lopen.
       
  • Mijn fiets is gestolen, wat nu?
    • Vervelend! Maar we kunnen het snel oplossen! Wanneer uw fiets via ons verzekerd is kunt u al heel snel weer verder fietsen! Als eerste dient u aangifte te doen bij de politie, dit kan ook via de website. U dient vervolgens een kopie te maken van uw aangifte en deze samen met uw polis op te sturen (of langs brengen mag natuurlijk ook) naar onze winkel. Vergeet niet dat u twee originele sleutels bij de papieren dient te doen! Wij nemen binnen 12 uur contact met u op en bespreken welke fiets u graag vergoed wilt krijgen. Indien u de fiets opgestuurd wilt hebben betaald u slechts de verzendkosten. Afhalen kan natuurlijk altijd gratis! Met ENRA fietst u direct na het inleveren van de verzekeringspapieren de deur uit, dus u hoeft geen weken te wachten!

 

Afstellen en reparaties

  • Kan ik zelf mijn fiets afstellen/repareren? Of moet die persé terug?
    • Bij het ontvangst van uw fiets heeft u van ons een flyer gekregen met een bedankje en een link naar de pagina http://service.haringstweewielers.nl. Op deze pagina vindt u meerdere uitgebreide handleidingen met betrekking tot het afstellen/repareren van uw fiets.
  • Hoe zit dat met elektrische fietsen? Kan ik dat ook zelf?
    • Het spreekt voor zich dat het mechanische deel van uw fiets ook gewoon loopt via bovenstaande pagina. Dit zijn immers zaken die een niet-elektrische fiets ook gewoon heeft. Voor het uitlezen/optimaliseren van uw accu, het inlezen van extra garantie (ION technologie) of het uitlezen van foutmeldingen (ION technologie) zal uw fiets wel bij ons de werkplaats in moeten. Dit zijn zaken waar speciale apparatuur voor nodig is.
       
  • Ik ga er zelf niet uitkomen en heb hulp van een vakman nodig!
    • Harings Tweewielers is aangesloten bij FietsNED. Waar in Nederland u ook pech krijgt, de FietsNED-monteur komt naar u toe met een bus die volledig is ingericht als mobiele werkplaats. Wij zijn er van overtuigd dat FietsNED u zo weer op weg helpt! Let er wel op dat een deel van deze kosten voor eigen rekening zijn. Voor alle informatie en het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen.
       

Heb ik garantie op een fiets?

  • Wat voor garantie kan ik verwachten?
    • Al onze fietsen komen met standaard Nederlandse garantie. Dit betekent dat u vijf jaar garantie krijgt op het frame (lasnaden) en één jaar op alle lopende onderdelen (ketting, assen en tandwielen).
       
  • Mijn fiets is kapot, wat moet ik nu?
    • Indien u in de buurt woont kunt u het beste bij ons langskomen. We overleggen dan samen hoe we het probleem kunnen oplossen. Uiteraard vallen fabriekfouten dan gewoon onder de garantie. Woont u verder weg dan zullen de fiets onze kant op moeten hebben. Wij raden u aan om contact met ons op te nemen zodat we samen tot een beste oplossing kunnen komen.
       
  • Hoe zit het met service om problemen te voorkomen?
    • Van een echte fietsspecialist mag u ook echte kennis van zaken verwachten. Twijfelt u over voorkomende problemen of vindt u het gewoon fijn om uw fiets nagekenen te hebben? Wij bieden bij iedere verkochte fiets een gratis servicebeurt aan. De enige voorwaarde is dat wij uw fiets bij ons in huis hebben zodat wij de volledige service ook kunnen regelen. Voor meer informatie over onderhoud en reparaties kijkt u op de betreffende pagina.